Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

Aποστολή μας είναι να εργαστούμε για να φέρουμε πίσω την ΕΛΠΙΔΑ


Aποστολή μας είναι να εργαστούμε για να φέρουμε πίσω την ΕΛΠΙΔΑ

Η Ελληνική Κοινωνία βιώνει σήμερα, εξαιτίας του Μνημονίου και της Οικονομικής και Χρηματοπιστωτικής Πολιτικής μια απαράδεκτη κατάσταση με θύματα, ως συνήθως τα οικονομικά ασθενέστερα στρώματα.
Πρόκειται για μια δύσκολη κατάσταση, η οποί-α δυστυχώς δεν μπορεί να ανατάξει την Ελλάδα, διότι είναι το ίδιο το σύστημα, που την οδήγησε στην παρακμή και επηρεάζει σε καθοριστικό βαθμό και την λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στην παρούσα φάση, είναι πολύ σημαντικός, καθώς είναι κοντά στον πολίτη και μπορεί να καταστεί φορέας ιδεών, προκειμένου να οξυγονώσει τον τόπο και τελικά να τον αναστήσει.
Για να συμβεί το παραπάνω πρέπει να αποπνέει εντιμότητα, δικαιοσύνη και διαφάνεια για να καταφέρει να συγκροτήσει τον κοινωνικό ιστό και να γίνει το ΑΝΤΙΒΑΡΟ στην νέα πορεία των πολιτών.
Το Μνημόνιο όμως έχει ωθήσει σε ατομικές συμπεριφορές και διάλυση του κοινωνικού ιστού, σε έναν ακραίο ατομικισμό, ουδείς πιστεύει κανέναν πλέον και οδηγεί σε αναξιοπιστία συλλογικές μορφές όπως είναι και ο Δήμος μας, όπως φάνηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο για την ψήφιση του Προϋπολογισμού για το έτος 2011.
Εξαιτίας της υπάρχουσας κρίσης, εκτιμώ ότι τα εργαλεία τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την ορθολογική διαχείριση των δαπανών, θα πρέπει να είνα ευέλικτα. Ο Προϋπολογισμός είναι ένα εργαλείο βάσει του οποίου ένας μάνατζερ σχεδιάζει τον προγραμματισμό του. Αποτελεί ένα μέσο που μπορεί να διασφαλίσει οτι οι υπάρχοντες πόροι αξιοποιούνται στις προτεραιότητες ενός οργανισμού, αποφέροντας το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Σήμερα, θα πρέπει η Δημοτική Αρχή να εφαρμόσει έναν Προϋπολογισμό Μηδενικής Βάσεως, ο οποίος στηρίζεται στις αρχές Διοίκησης δια Στόχων.
Όταν εννοώ «μηδενική βάση», αναφέρομαι ότι ο εισηγητής δικαιολογεί τα αιτήματα του προϋπολογισμού ανεξάρτητα από το αν οι προϋπολογιζόμενες δαπάνες αφορούν συνεχιζόμενες ή νέες δραστηριότητες δηλαδή πρέπει να αξιολογήσει ξανά και συστηματικά τις δραστηριότητες που χρηματοδοτούνται για να δει αν πρέπει να καταργηθούν, να μειωθούν, να παραμείνουν στο ίδιο επίπεδο ή ενδεχομένως να αυξηθούν, συγκρινόμενες με νέες. Το παραπάνω εργαλείο σε υποχρεώνει να καταγράψεις αναλυτικά και συγκεκριμένα τους επιθυμητούς στόχους και τις δραστηριότητες που είναι αναγκαίες για την επίτευξή τους.
Ο παραδοσιακός προϋπολογισμός (επαυξητικός) ξεκινά από τα αριθμητικά – λογιστικά αποτελέσματα του προηγούμενου έτους, εξετάζοντας λίγο ή και καθόλου το βαθμό που εξακολουθούν να ισχύουν οι ίδιες παραδοχές και προτεραιότητες και που επιβάλουν την συνέχιση των υφιστάμενων δαπανών. Αυτός ο τρόπος κατάρτισης του προϋπολογισμού έχει την τάση να οδηγεί σε συνεχή επέκταση των δαπανών. Και τα ερωτήματα που θέτω είναι: έχουν εξεταστεί και κοστολογηθεί εναλλακτικές λύσεις, έχουν προσδιοριστεί αναλυτικά οι βασικές δραστηριότητες, έχει συνδεθεί ο προϋπολογισμός με τον προγραμματισμό, την λήψη αποφάσεων, τους στόχους; Έχει γίνει η κατανομή των πόρων με βάση το κόστος-όφελος; Οι παραδοχές για τις δαπάνες του προηγούμενου έτους ισχύουν στο νέο περιβάλλον;
Ο προϋπολογισμός όντως θα πρέπει να αποτυπώνει τα πραγματικά μεγέθη του Δήμου, να λαμβάνει υπόψη τις δυσμενέστερες παραμέτρους και να έχει στόχους οι οποίοι θα έχουν εξεταστεί προσεκτικά, θα έχουν κοστολογηθεί και να έχουν συγκριθεί με εναλλακτικές λύσεις με βάση πάντα το κόστος-όφελος για να υπάρχει χρηστή διαχείριση του δημοτικού χρήματος.
Οι στόχοι ενός προϋπολογισμού είναι η δημιουργία λειτουργικού πλεονάσματος, ο ορθολογισμός των δαπανών, και η αύξηση της δανειοληπτικής ικανότητας. Άλλος σημαντικός στόχος θα πρέπει να είναι η αύξηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, και σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα θα πρέπει να είναι η ΑΠΟΚΤΗΣΗ γης.
Όμως, ο προϋπολογισμός του Δήμου Μεταμόρφωσης για το έτος 2011 στερείται οποιοδήποτε αναπτυξιακού σχεδιασμού, διακρίνεται για την προχειρότητα του καθώς κανείς δεν εξέτασε τα παραπάνω που ανέφερα αλλά βασίστηκε μόνο σε μια αριθμητική-λογιστική καταγραφή (η οποία περιείχε και λανθασμένους υπολογισμούς) και συνάμα η διαδικασία αναλώθηκε στο πως διαχειρίστηκε η προηγούμενη Δημοτική Αρχή το Δημοτικό χρήμα.
Αλλά, οι πολίτες της Μεταμόρφωσης αξίζουν μια καλύτερη πόλη. Τι πόλη όμως; Την πόλη της έλλειψης έργων υποδομής και υποβάθμισης των υπηρεσιών κοινωνικής πρόνοιας; Την πόλη των ανισοτήτων, της έλλειψης φροντίδας των συνοικιών; Την πόλη που ξεχνάει την διεκδίκηση των πόρων από την Κεντρική Εξουσία και τον αγώνα;
Εμείς οι νέοι άνθρωποι επιλέγουμε δράσεις που θα παράγουν αποτέλεσμα και θα ωφελούν τον Δήμο, αναλαμβάνοντας την αποστολή να εργαστούμε για να φέρουμε πίσω την ΕΛΠΙΔΑ.

Μιχαήλ Χρ. Φέκκας
Χρηματοοικονομικός Αναλυτής
Πρόεδρος Τ.Ο. Νέας Δημοκρατίας Μετ/σης



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου